Mobiloperatören Tres satsning på TikTok som främsta kanal för employer branding har rönt stora framgångar. "Livet på 3" belönades med silver i Swedish Content Awards.
Använda TikTok som huvudkanal för employer branding? För ett stort företag? Vem gör ens det? Tre!
För att skapa en underhållande men sann bild av hur livet på Tre ser ut, valde Tre att lansera ett TikTok-konto.Men enbart Tre-anställda som talang har Goodname och Tre producerat över 80 filmer som täcker en rad olika ämnen.
Genom att använda humor och att inte ta sitt varumärke på alltför stort allvar visar Tre upp en unik arbetsplats där medarbetarna är de stora stjärnorna.
Filmerna har visas över 15 miljoner gånger med massor av interaktioner och organiska views. Och satsningen på TikTok har betalat sig i termer av rekrytering också.
Antalet ansökningar har ökat med 47% totalt
Antalet kvinnliga sökande till vanligtvis mansdominerade roller har ökat med 42%
Det är starka siffror som hjälper Tre på vägen mot målet att bli en helt jämställd arbetsplats 2025.
Commenti